Tuesday, February 19, 2013

Antara Kologen, vitamin C dan Plasenta Mana Paling Penting






Antara Kologen, vitamin C dan Plasenta Mana Paling Penting

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



Bagi anda yang mengikuti perkembangan dunia kecantikan mesti selalu membaca mengenai3 AGEN KECANTIKAN ini. Kologen, Plasenta dan Vitamin C. Mana yang lebih baik dan mana yang lebih utama untuk di amalkan?


KOLOGEN berfungsi untuk menjaga kulit agar kelihatan tegang dan anjal. Pertambahan usia menyebabkan kologen semakin susut dan kulit hilang elastik.


PLASENTA mengandungi growth factors, hormon, antibodi dan kandungan nutrisi yang mampu memudakan tisu organik, protein istimewa yang meregulasi proses hormon dan menguatkan sistem imun. Fungsi plasenta ialah sebagai agen anti penuaan, mencantikkan kulit, meningkatkan sistem imuniti dan keupayaan fizikal


Walaubagaimanapun kedua-duanya menjadi kurang berkesan akibat SERANGAN RADIKAL BEBAS yang boleh menyebabkan kerosakan DNA, membran sel, protein, kerosakan Lipid Peroksida, proses penuaan dan penyebab 'autoimun'. Maklumat lanjut baca di Radikal Bebas vs Anti-Oksida. Oleh itu, anti-oksidan diperlukan untuk memperlahankan serangan radikal bebas.


Kita boleh mendapatkan anti-oksidan dari gabungan VITAMIN C, E dan beta-karotin untuk melambatkan tindakan radikal bebas berlaku. Ingat! radikal bebas tetap akan berlaku, cuma perlu diperlahankan saja tindakannya itu.

Selain sebagai antioksida, vitamin C juga berperanan sebagai agen yang menjaga integriti kulit untuk memastikan proses penghasilan kulit yang baik berlaku. Vitamin C juga mampu mengaktifkan fibroblast iaitu sel yang menghasilkan kologen, jika bagus kologen yang dihasilkan maka semakin anjal dan cerahlah kulit. Vitamin C juga dapat mengurangkan kesan panahan cahaya matahari yang mengandungi ultra violet.


Jadi, adalah jelas sekarang vitamin C dan E dan beta-karotin adalah paling asas untuk anda pilih (jika perlu memilih) kerana ia ibarat akar pokok yang kukuh untuk menghasilkan dahan, daun dan bebunga yang cantik dan sihat.

Apa produk Shaklee yang mengandungi anti-oksidan ini ?

  • Vitamin E
  • Vitamin C
  • Corotomax
  • GLA
  • Vita lea

Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee, keahlian Shaklee atau menjana pendapatan dari rumah, sila hubungi saya Irdina

[ Ein ] Tel : 012-994-4503                                     FB : Norazlina Mohd Idris
Gmail : irdinashaklee [@] gmail.com

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.