Wednesday, July 20, 2016

JOM BERSAMA SHAKLEE SETIAP HARI, WAKTU & MASA

KEUNIKAN SEMASA HAMIL, BERSALIN & BERPANTANG SERTA MENYUSU DENGAN SHAKLEE…:-)

Wanita hamil tidak akan terlepas daripada mengalami alahan samada alahan biasa-biasa atau alahan yang amat teruk sehingga keluar masuk hospital…adakah anda tergolong dalam kategori ini??? Kebiasaannya pada ketika ini, ibu hamil akan hilang selera makan, tekak loya untuk terima segala jenis makanan dan ada sesetengahnya dah tak boleh nak minum susu sedangkan sebelum ini susu segar adalah menu wajib setiap hari…pelik kan!!
Cuba semak pula, sepanjang tempoh kehamilan, berpantang dan penyusuan adakah kita mengambil makanan yang berkhasiat dan seimbang? Saya percaya ramai ibu-ibu diluar sana terutamanya yang berkerjaya susah untuk mengaplikasikan pemakanan seimbang. Ini adalah kerana kesibukan kerja di pejabat dan di rumah membuatkan ibu-ibu tiada masa untuk memasak makanan berkhasiat dan ini mendorong kita dengan sewenang-wenangnya mengambil makanan segera yang banyak terhidang di depan mata…..
Oleh sebab itulah makanan tambahan atau suplemen memainkan peranan penting dalam memperlengkapkan nutrisi yang kita perlukan. Ini adalah penting kerana suplemen akan memenuhi setiap ruang nutrisi yang masih kosong dalam badan kita.
Semasa hamil, ibu-ibu memerlukan nutrisi yang cukup bagi memastikan tumbesaran bayi di dalam kandungan berlaku dengan baik. Ibu hamil perlu memastikan paras Hemoglobin (Hb) sentiasa berada di antara 11.5 hingga 16.5g/dL. Jika paras Hb berada pada bawah 11.5g/dL, ibu hamil berisiko mengalami anemia yang memungkinkan melahirkan bayi pra-matang.
SEMASA TRIMESTER PERTAMA  
SET J1 BERSAMA SHAKLEE
TRIMESTER KEDUA DAN KETIGA
- Disyorkan menambah OMEGA GUARD SHAKLEE kerana pasa masa ini berlaku proses pembentukan otak bayi
SET J1 : omega
ENERGIZING SOY PROTEIN  boleh ditambah sebagai salah satu usaha untuk mendapatkan kulit bayi yang cerah, cantik dan sihat…IN Shaa Allah :-)
ESP Shaklee dipilih kerana ianya sememangnya asli dan tanpa bahan pengawet….Pengambilan produk soya yang tinggi kandungan bahan pengawet dan perisa tambahan yang akan membuatkan kulit bayi jadi sensitif
SET J1 : esp
Setelah hamil 9 bulan 10 hari, tibalah masa untuk melahirkan..para ibu dah bersedia untuk berpantang?…masa berpantang ni lah masa untuk kita merehatkan badan. Tapi ingat yea, masa ni jugak emosi kita kurang stabil, jadi banyakkan berzikir dan bertahmid kepada Allah s.w.t  ^________^Suplemen yang diambil ketika hamil tadi boleh diteruskan, cuma tambahkan ZINC COMPLEX  dan ALFALFA COMPLEX pulak.
SET J1 : zinc dan alfalfa

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee, Tempahan serta pembelian produk shaklee, daftar keahlian Shaklee atau menjana pendapatan dari rumah, sila hubungi saya

Facebook : Norazlina Mohd Idris (DUNIA VITAMIN IRDINA)
Shaklee ID : 804347
Gmail : Irdinashaklee@gmail.com
Blogger : DUNIAVITAMINIRDINA.BLOGSPOT.COM
Call / sms / whatsapp : 012-994-4503 @ 019-661-6306

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.