Sunday, March 16, 2014

SHAKLEE MUAR : SUSAH KE BERNIAGA SHAKLEE

Susah Ke Berniaga Shaklee?

Ramai yang bertanya saya.. “Saya berminat nak jadi seperti puan, duduk rumah tapi boleh jana income. Tapi saya takut. Takut tak berjaya, takut nak promosi produk, takut gagal. Susah ke nak berniaga Shaklee ?”
Itu antara soalan glamour bakal usahawan Shaklee yang sering dilontarkan pada saya. 
Persoalannya: Susah ke Berniaga Shaklee?
Jawapan saya.. Semua benda baru memang susah pada permulaan. Tak ada yang senang. Sebabnya? Kita perlu belajar banyak benda baru yang kita tak pernah tau dan tak pernah dengar. Kita kena belajar tentang produk, marketing, psikologi pembeli, teknik closing dan lain-lain.
Contoh mudah, kalau hari ni kita bekerja di Pejabat A, bulan depan kita dipindahkan ke Pejabat B, mesti terasa sedikit susah dan kekok di Pejabat B sebab.. suasana dan kerjanya pasti ada sedikit berbeza dengan pejabat lama. Jadi kita perlu belajar dan menyesuaikan diri dengan pejabat dan situasi baru, betul tak?

Sama juga dengan bisnes Shaklee. Anda perlu belajar tentang produk terutamanya. Mula-mula memang susah sebab tak tau. Lama-lama nanti anda akan terasa seperti doktor pula, sebab ramai yang akan tanya anda, sakit lutut nak ambil suplement apa? Ha.. kan best! Masa tu semua dalam otak je.. Orang tanya, kita terus jawab!

Dan bagi persoalan takut tu, itu hanyalah “peperangan dalaman” anda. Ada suara-suara negatif  dalam diri yang menghalang anda untuk berjaya. Atasi ketakutan anda dengan banyakkan membaca buku motivasi dan bergaul dengan orang-orang yang positif. Jangan menyerah kalah sebelum bertempur.. Nanti anda yang rugi.

Kesimpulannya, tak susah pun berniaga Shaklee ni cuma anda perlu rajin belajar pada permulaan bisnes. Bila anda dah master semua, bisnes ni memang mudah sebabnya produk terbaik dah ada, cara marketing kami ajarkan dan group support juga ada disediakan. Yang tinggal hanya usaha anda je.. dan keinginan nak berjaya! 

Bagi yang nak menceburi bisnes Shaklee di bawah naungan group saya, sila hubungi:
Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee, keahlian Shaklee atau menjana pendapatan dari rumah, sila hubungi saya
Facebook : Norazlina Mohd Idris (DUNIA VITAMIN IRDINA)
Gmail : Irdinashaklee@gmail.com
Blogger : DUNIAVITAMINIRDINA.BLOGSPOT.COM
Call / sms / whatsapp : 012-994-4503
ID SHAKLEE : 804347

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.