Thursday, November 13, 2014

MENGALAMI MASALAH KEGUGURAN RAMBUT..? JOM ATASI BERSAMA SHAKLEE



 Apakhabar semua....terima kasih kerana masih sudi membaca blog Dunia Vitamin Irdina ini..
Siapa diantara pembaca2 yang ada masalah dia atas???? sila baca entry ini ye, mungkin ia dapat membantu menyelesaikan masalah yang korang tengah hadapi sekarang.


SHAKLEE MUAR : 012-994-4503

Ada beberapa faktor dan sebab yang saya dapati ianya menjadi punca gugurnya rambut kita.


Berikut adalah antara faktor yang menyebabkan rambut gugur berlaku di kalangan lelaki & wanita:


1-Penggunaan bahan kimia secara berlebihan. Ada yang suka mewarnakan rambutnya dan suka menggunakan bahan kimia untuk meluruskan rambut mereka. Penggunaan bahan kimia akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya. Akibatnya, rambut gugur terjadi.


2-Perubahan hormon ketika mengandung dan melahirkan anak (untuk wanita). Ramai ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah rambut gugur. Rambur mereka gugur di sebabkan perubahan hormon yang berlaku. Selain itu, hormon yang tidak stabil di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.


3-Faktor seterusnya adalah genetik. Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya juga akan alami masalah yang sama berdasarkan faktor genetik.


4-Rambut gugur juga akan berlaku jika wanita/lelaki tersebut mengalami masalah aliran darah tidak lancar. Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.


5-Mempunyai masalah angin badan yang serius.


6-Selalu menarik rambut. Ada wanita mempunyai sikap menarik rambut sekuat hati ketika ingin mengikat rambut dan sebagainya. Sikap sebegini boleh memberi kesan yang tidak baik pada akar rambut anda di mana ia akan jadi lemah dan senang untuk tercabut. Akibatnya, rambut anda akan gugur.


7-Gaya pemakanan yang tidak terkawal sehingga menyebabkan hormon di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.


so, mungkin ini adalah antara faktor dan sebab rambut kita gugur dan akan botak??? ohh TIDAKKKK!!!!


sebelum ianya menjadi teruk dan BOTAK....apa kata anda semua ambil supplement semulajadi daripada shaklee, Antara cadangan set dan poket Anda..:)


SHAKLEE MUAR : 012-994-4503
1. ESP - Sumber protein

- Kekurangan protein dalam badan juga punca rambut tidak sihat, gugur dan rapuh..sebab rambut adalah daripada protein..jadi jika protein dalam badan kurang masalah2 seperti rambut gugur ni la akan muncul..lebih banyak aktiviti fizikal lebih banyak protein diperlukan. Mereka seperti ibu hamil, mereka yang terdedah kepada radiasi dan mereka yang kekurangan protein juga mengalami antibodi yang tidak kuat..oleh itu pastikan anda mendapatkan protein yang cukup untuk keperluan harian.


SHAKLEE MUAR : 012-994-4503
2. Zinc Complex
Zink adalah berkait dengan keguguran rambut kerana kekurangan zink boleh meyebabkan rambut dan akar rambut menjadi lemah. Zink yang cukup dapat membantu mempercepatkan pembentukan sel, pembinaan tisu dan pembaikan semula tisu yang rosak. zinc penting untuk pengeluaran minyak dikelenjar yang melekat pada follicle rambut. Zink yang cukup..rambut pun kuat.


SHAKLEE MUAR : 012-994-4503
3. Bcomplex
Pengambilan Bcomplex memastikan pengumpulan kolesterol pada kulit kepala dapat dikawal, memperbaiki aliran darah ke kulit kepala, menggalakkan pertumbuhan rambut, melindungi rambut dan kulit kepala daripada radikal bebas yang merosakkan rambut. Menyihatkan rambut supaya tidak rapuh serta bersinar.


SHAKLEE MUAR : 012-994-4503


4. Revitalising Shampoo
Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan sistem pembersihan yang lembut dan berpaten, ia menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembabkan atau mengeringkan.






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee, Tempahan serta pembelian produk shaklee, daftar keahlian Shaklee atau menjana pendapatan dari rumah, sila hubungi saya

Facebook : Norazlina Mohd Idris (DUNIA VITAMIN IRDINA)
Shaklee ID : 804347
Gmail : Irdinashaklee@gmail.com
Blogger : DUNIAVITAMINIRDINA.BLOGSPOT.COM
Call / sms / whatsapp : 012-994-4503 @ 06-9501264

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.