Sunday, August 27, 2023

Set Mengandung Shaklee Paling Popular

Sejak saya mengenali Shaklee melalui kakak saya, sepanjang tempoh kehamilan anak-anak saya , bermula kehamilan anak kedua dan ketiga, saya memang amalkan vitamin Shaklee sepanjang mengandung.

Bagi mereka yang dah lama mengenali Shaklee, pastinya produk ini tidak asing lagi. Ia adalah antara produk top seller Shaklee dalam Malaysia.




ESP Shaklee adalah antara minuman yang saya amalkan selain susu ibu mengandung. 

Ya ia mengenyangkan dan menyihatkan. 

Ada masa saya campurkan ESP Shaklee bersama susu ibu mengandung.

Ada sesetengah ibu tidak boleh menerima rasa soya dari ESP , namun saya cadangkan amalkan ESP dengan serbuk cokelat atau pati sari perasa oren. 

Set Mengandung Shaklee



Selain pengambilan ESP sebagai memenuhi keperluan protien, Multivitamin adalah wajib untuk ibu mengandung.

Multivitamin sangat perlu kerana dalamnya terkandung semua vitamin yang diperlukan untuk bina darah, permbesaran anak dan tenaga yang berterusan untuk si ibu.

Dalam Shaklee multivitamin dikenali sebagai Vita-lize. Ianya adalah sebagai pelengkap nutrisi ; membantu menambah nutrisi dalam badan kita akibat diet yang tidak seimbang seperti kurangnya makan sayrur dan buah-buahan. Ini juga termasuklah mereka yang amalkan vegetarian.
Multivitamin menyediakan asas nutrisi , memastikan sel hidup , pertumbuhan sel baru , membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit , kuku dan hormon serta kesihatan tiroid.

Ia juga dikatakan penambahan tenaga segera kepada tubuh supaya lebih cergas , mempunyai kekuatan mental sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek penumpuan pekerjaan harian.


Set Mengandung Shaklee


B complex pula adalah vitamin yang terpenting untuk ibu mengandung sebagai satu vitamin yang membantu membina darah. Vitamin B yang terutama Biotin diperlukan untuk tumbesaran bayi.

B complex Shaklee mengandungi 8 B yang diperlukan oleh badan.

Vitamin B1, B2, B3 , B6 , Biotin dan Asid pantotenik membantu tubuh dalam proses metabolisme protien , lemak , Karbohaidrat kepada tenaga.

Asid folik dan vitamin B12 menyokong pembentukan sel darah merah dalam tubuh.

Paras Asid folik yang mencukupi dalam diet dapat mencegah kecacatan tiub nueral bagi wanita yang merancang untuk hamil, sebelum hamil dan dalam 12 minggu pertama kehamilan dengan doa harian sebanyak 400 mcg*

Ada ibu yang takut nak amalkan B complex kerana takut gemuk ... so boleh baca artikel kakak saya 
Takut Makan B Complex kerana Takut Gemuk?


Set Mengandung Shaklee



Selain vitamin ni, ibu mengandung sangat perlukan kalsium. 

Pengambilan kalsium sehari yang dicadangkan untuk ibu hamil ialah dalam dos 1300mg (ibu berumur 14-18 tahun) dan 1000mg (ibu berumur 19-50 tahun). Asid Lemak Perlu seperti asid lemak omega-3 DHA dan EPA juga penting bagi pembentukan otak dan saraf bayi dari peringkat awal pembentukan.

Shaklee mempunyai produk kalsium yang dikenali sebagai Ostenutrix.

Ramai ibu mengandung yang tidak suka minum susu. Maka mereka mempunyai pilihan untuk mengamalkan supplement kalsium seperti Ostenutrix Shaklee.

Setiap hidangan Ostenutrix dapat mencukupkan keperluan kalsium harian iaitu 1000mg sehari.

Diformulasi khas dengan campuran 7 nutrienyang penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang.

Ostenutrix direka dalam bentuk camplet dan bersaiz kecil serta mudah telan.

Kadar penyerapan kalsium yang efektif dalam asa 12 jam mengikut kajian klinikal dan selamat untuk semua golongan.


Set Mengandung Shaklee




Jika berminat nak dapatkan produk Shaklee, boleh dapatkan dari saya 

Pengedar Shaklee Ready Stok Bukit Payong

013-9993499





* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.