Sunday, September 8, 2013

Biz manual 03

Pemimpin Jualan yang menepati syarat kelayakan akan mendapat kredit kereta setiap bulan dimana mereka perlu memenuhi syarat perlaksanaan Program Kereta ini secara minimum.
Nota : Shaklee tidak akan memberikan anda sebiji kereta tetapi anda akan mendapat tunai setiap bulan jika anda telah layak.
(4) Program Konvensyen / Insentif – national dan antarabangsa
Sebaik sahaja anda mencapai pangkat Supervisor, anda telah mula mendapat mata terkumpul untuk Program Konvensyen Shaklee. Destinasi dan kelayakan UV bagi setiap konvensyen berbeza pada setiap tahun. Sila rujuk Brosur Konvensyen/insentif untuk keterangan lanjut.
Nota : Shaklee business term bermula daripada Mac sehingga Februari tahun berikut. Untuk tahun ini, bermula daripada Mac 2013 – Februari 2014. Mata akan dikira sepanjang tempoh ini apabila anda mula menjadi supervisor. Shaklee akan menghantar kemaskini mengenai mata terkumpul bersama-sama dengan penyata bulanan Shaklee anda.
Mac 2013 – Feb 2014 International convensyen USA serta Umrah 930 Mata Insentif program 350 mata – 3D2N Sunway Resort Hotel
Anda boleh membawa suami dan anak jika mata yang dikumpul mencukupi. Setiap orang perlu mempunyai jumlah mata tersendiri.
(5) Umrah bersama Shaklee untuk Muslim
(3-2) Faedah menjadi ahli dengan team Euphoria
  1. (1)  Latihan, tunjuk ajar serta konsultasi sepenuhnya daripada kami secara online. Anda boleh belajar mengikut masa dan keselesaan anda sendiri tanpa ada paksaan.
  2. (2)  Jika anda ingin bertemu dengan saya, anda boleh tetapkan masa dan kita akan bertemu bagi “personal touch”.
  3. (3)  Akses TERHAD kepada kumpulan dan forum tertutup di facebook.
  4. (4)  Update terkini daripada Shaklee (M) secara terus kepada anda samada melalui email atau
    SMS.
[4] TEMPAHAN PRODUK SHAKLEE
(4-1) Harga product
Sila dapatkan risalah product catalog / price list yang terdapat di dalam Shaklee Distributor Kit anda. Harga bagi Shaklee product dan caj penghantaran adalah BERBEZA bagi semenanjung dan sabah/sarawak.
Nota : Refer pada lampiran untuk senarai harga.----------------------------------------------
(4-2) Bagaimana untuk membuat tempahan dengan Shaklee?
page8image564
(4-2-1) Beli terus di cawangan
Anda boleh membeli terus di cawangan ( mukasurat 4). Isikan borang di kaunter dan serahkan pada staff bertugas. Pembayaran boleh dilakukan secara tunai atau kad kredit ( Visa & Master card SAHAJA. Debit Card juga boleh digunakan.
Pastikan anda menghubungi cawangan yang betul sebelum walk-in ke cawangan berkenaan.
Tinggal di semenanjung Malaysia : Hubungi mana-mana cawangan di Semenanjung Malaysia sahaja.
Tinggal di Sabah/Sarawak & Labuan : Hubungi cawangan di Kota Kinabalu Sahaja.
(4-2-2) Melalui telefon
Buat panggilan telefon ke mana-mana cawangan seperti di Mukasurat 4. Beritahu Shaklee ID anda, order serta destinasi penghantaran ( samada hantar kepada anda ataupun kepada pelanggan anda), uruskan pembayaran. * Lihat section (4-3) untuk cara pembayaran.
Pastikan anda hubungi Shaklee Kota Kinabalu untuk order di kawasan Sabah/ Sarawak.
(4-2-3) Melalui fax
Isi borang order dan faks ke cawangan berhampiran anda ( Mukasurat 4). Sila pastikan untuk membuat telefon ke cawangan tersebut bagi memastikan staff telah menerima faks serta memproses order anda. * Lihat section (4-3) untuk cara pembayaran. Anda boleh juga menulis order seperti order melalui E-mail dan fax kepada cawangan.
(4-2-4) Melalui E-mail
Untuk semenanjung Malaysia, anda boleh menghantar email kepada alamat di bawah :
Shaklee HQ order@shaklee.com.my
Untuk Sabah & Sarawak, sila hantar email anda ke : east.order@shaklee.com.my
*Lihat section (4-3) untuk cara pembayaran.
Nota : Semua penghantaran melalui Shaklee bagi pelanggan di Sabah & Sarawak perlu dilakukan melalui Shaklee Kota Kinabalu. Shaklee di Semenanjung akan meminta anda terus berurusan dengan KK walaupun anda telah menghantar E-mail/Faks/Telefon ke cawangan di semenanjung. Shaklee Kota Kinabalu akan menguruskan segala penghantaran daripada cawangan KK bukan daripada Semenanjung.
Sila cc ke email anda sendiri untuk memudahkan proses semak semula jika ada masalah dengan pesanan atau server Shaklee tidak stabil.Jika server E-mail Shaklee bermasalah, anda akan mendapat notifikasi email yang mengatakan Email tidak dapat dihantar.
Sistem Order Shaklee
Walaupun anda order melalui cawangan selain HQ, staff hanya akan key-in ke dalam sistem. Penghantaran akan dilakukan melalui WAREHOUSE SHAKLEE, DB-Schenker di Bukit Jelutong.
page8image10216 page8image10300 page8image10384 page8image10468
page7image9080 page7image9164

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.