Thursday, April 18, 2013

ESP amat unik dalam kehidupan seharian



       DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI.


Alhamdulillah hari ini saya ingin kongsikan keunikkan ESP dalam kehidupan seharian saya bersama Putri...

Walaupun saya masih baru menceburi bidang pemasaran produk Shaklee, Mentor saya sendiri kakak sulong saya masih memberi sokongan dan dorongan serta support supplement dalam ahli keluarga. Alhamdulillah.. T/kasih saya ucapkan.

Sebelum saya menjual produk berkenaan, saya akan mencuba produk Shaklee ini dengan consistent atas pemberian dari kakak saya buat semua ahli keluarga kami.

______________________________________________________________________________

Yang paling syok kan Guys... Saya hampir 2 tahun masih mengekalkan minuman ESP.
BUKAN saya seorang sahaja. Tapi Putri turut kongsi bersama... Nak kongsi dengan my mom tak boleh. Sebab my mom ada masalah kencing manis. Tapi tak highper sangat......




"Ok Guys... Part ini yang paling Best sekali..... Jom ikuti Keunikkan ESP di bawah ini..."











ESP dihasilkan dari kacang soya yang bebas dari GMO (Genetically Modified Oganism). Kebiasaanya kacang soya akan dihasilkan melalui GMO bagi memastikan ia rintang terhadap penyakit dan serangan makluk perosak yang akan menjejaskan kuantiti pengeluaran soya . Tetapi dalam masa yang sama GMO menurut Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian Government Scientist berdasarkan kajiannya menunjukkan "toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan"Malah bagi memastikan kacang soya ini benar-benar bebas dari GMO, ia telah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak dari proses menanan, menuai hingga diproses oleh IPP (Identity Preservation Program).

ESP ini mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan kita untuk menghasilkan hormon, penghadaman, antibodi dan enzim. Jika kekurangan salah satu dari 9 asid amino yang tertera di bawah maka ia sedikit sebanyak akan mengganggu fungsi tubuh badan kita.








Bagi memastikan 9 asid amino ini terus kekal dalam ESP, ia tidak diproses melalui suhu yang panas kerana asid amino sensitif dengan suhu yang panas yang akan menghilangkan 50 peratus manfaat asid aminonya.


Selain  itu, ia tidak dicuci menggunakan alkohol yanga kan menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, sebaliknya ia dicuci dengan air bagi mengekalkan isoflavongenistein dan daidzein. Fungsi isoflavon adalah sebagai antioksidan bagi mengurangkan risiko kanser dalam jangkamasa panjang dengan mencegah kerosakan DNA. Isoflavon genistein adalah antioksidan terkuat dalam keluarga isoflavon dan diikuti oleh daidzein. Jika tidak masakan Dr Nasr dari Medical Care & Diagnostic Center, Lake Villa, Il Berkata : " You can feel so very good about Shaklee’s soy protein, and how we can help so many people who are looking for ways to improve their health". 

Fungsi utama ESP adalah untuk memastikan sel-sel dalam badan dapat diperbaharui mengikut kitarannya. Ia juga membantu sel-sel baru yang tumbuh dalam keadaan yang 'cantik' bagi menjalankan fungsinya untuk menyerap dengan baik nutrien yang kita perolehi melalui makanan atau dalam bentuk suplement.

Penyerapan nutrien dengan baik akan membuatkan kita rasa lebih bertenaga dan sihat. Secara tak langsung ia akan menyerlah pada luaran kita, contohnya kita akan kelihatan awet, mengurangkan kedutan, mengembalikan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dan menghilangkan parut-parut lama perlahan-lahan.


Sebagai seorang ibu yang BERKERJAYA DALAM BIDANG PERNIAGAAN, saya pasti mulakan hari saya dengan secawan ESP. Kadang-kadang hanya minum ESP di bancuh bersama ORANGE JUS, kadang-kadang juga campur dengan quaker oat dan malt. Asal bukan kopi dan teh sudahlah! Setiap hari once saya buat bancuhan ESP saya pasti berkongsi dengan Putri kesayangan saya. Putri amat menggemari minuman ESP. Saya rasa lebih bertenaga, terutama selepas minum ESP dan ambil vitamin B juga vitamin C, walau kadang-kadang tak sempat makan sarapan.




Keunikan ESP tidak akan anda nikmati jika tidak mencuba. Hubungi saya untuk mencuba ESP di talian 012-994-4503 atau E-mail kan untuk pesanan anda di "IRDINASHAKLEE [@] GMAIL.COM"




























Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee, keahlian Shaklee atau menjana pendapatan dari rumah, sila hubungi saya Irdina [ Ein ] Tel : 012-9944503 FB : Norazlina Mohd Idris

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.