Thursday, June 13, 2013

Bussiness Manual Shaklee 14

(9-2) Berniaga secara OFFLINE

Anda boleh membuat phamplet berkaitan product Shaklee atau dapatkannya di group. Antara tempat yang boleh anda hantar phamplet anda :

- Masukkan ke dalam peti surat di kawasan perumahan anda untuk meningkatkan kesedaran yang anda merupakan Shaklee independent distributor.
- Letak di kereta semasa anda pergi ke shopping mall seperti GIANT, TESCO, etc.
- Anda boleh bergabung dengan pengedar TUPPERWARE untuk membuat Tupperware party serta melakukan demo product Shaklee. Berikan sample vitamin kepada mereka yang hadir. Antara vitamin yang disarankan adalah Vitalea, Zinc sebanyak 7 biji untuk kegunaan 7 hari.

- Terdapat servis mengikut kawasan untuk meletak flyers di dalam surat khabar. Pastikan jangan letak flyers yang terdapat senarai trial pack.Boleh bertanya dengan pengedar surat khabar di kawasan anda.

[10] Saranan Jadual Pemakanan Vitamin

Tiada masa yang khusus untuk pengambilan vitamin Shaklee yang betul. Namun anda boleh gunakan jadual di bawah sebagai panduan bagi memudahkan proses konsultasi anda. Ubahsuai ikut kesesuaian pelanggan anda jika perlu

Waktu pagi : Secawan ESP sebelum makan.
Selepas sarapan : Ambil vitamin yang menceriakan serta memberi tenaga seperti Vitalea, B- complex, Vit C. Sebiji sehari
Selepas tengahari : Ambil vitamin larut lemak yang perlu diambil bersama-sama dengan makanan seperti lecithin, omegaguard serta alfalfa, zinc
Sebelum tidur : Ambil Ostematrix, Vitamin E, GLA Complex

(10-1) Tips pengambilan vitamin

(1) Bagi mereka yang mempunyai masalah hemoglobin rendah, pastikan 1x Vitalea diambil bersama-sama dengan 1x Vit C. Jika HB masih rendah juga, tingkatkan dos Vitalea kepada 2 biji sehari, 1 biji Vit C. Galakkan pengambilan buah yang tinggi Vit C seperti oren, kiwi, jambu batu kerana Vit C akan meningkatkan penyerapan Iron ( Zat Besi) dalam vitalea kepada badan si pemakan.

(2) Untuk diet, Lecithin perlu diambil 6 biji sehari bersama-sama dengan Alfalfa. Pastikan pengambilan SELEPAS MAKAN Sarapan/Lunch/Dinner samada dengan kombinasi 2-2-2 atau 3-3 bergantung kepada pengambilan makanan berat bagi pengamal.

Contoh : 2 lecithin+ 2 alfalfa bagi setiap waktu makan atau 3 lecithin+3alfalfa

(3) Jika anda gabungkan lecithin dan OmegaGuard untuk diet, kurangkan dos lecithin kepada 3 biji sehari dan OmegaGuard 2 biji sahaja. Pastikan anda gabung dengan Alfalfa juga.

(4) Jika diet dengan OmegaGuard sahaja, ambil 3 biji Omega+3 alfalfa selepas lunch.
(5) Jika untuk ibu menyusu, sarankan untuk mengambil
ESP dan 2 biji alfalfa selepas sesi pam

untuk membantu penghasilan susu badan dengan lebih cepat pada sesi berikut. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.