Thursday, June 13, 2013

Bussiness Manual Shaklee 13

Dengan fanpage, anda boleh share post di fanpage kepada personal wall anda, kepada group anda. Malah anda boleh buat entry post anda di hujung minggu dan tetapkan jadual ( Schedule Post).

(9-1-2) Blog

Anda boleh menggunakan samada platform blogspot ataupun wordpress. Kedua-dua ini adalah PERCUMA. Hanya daftar mengikut step yang ditunjukkan.

Blogspot www.blogger.com
Wordpress www.wordpress.com
Contoh : Anda memilih nama Health Garden maka blog anda akan menggunakan address seperti berikut : http://healthgarden.blogspot.com atau http://healthgarden.wordpress.com

NOTA : tidak boleh meletakkan perkataan SHAKLEE di dalam url blog di bawah peraturan Shaklee (M). Tujuannya untuk elakkan kekeliruan pengguna yang kita adalah Shaklee management. Anda perlu tonjolkan diri sebagai Shaklee Independent Distributor.

Cth : http://sayasukashaklee.blogspot.com / à Tidak dibenarkan http://creatinghealthierlife.com à Tidak dibenarkan sebab itu adalah motto Shaklee

Anda boleh menulis info-info kesihatan serta berkongsi tentang pengalaman anda dalam menggunakan product Shaklee. Penulisan daripada hati akan menarik pembaca untuk terus mengikuti blog anda.

Anda boleh jadikan website saya : http://www.anakkuwiraku.com sebagai rujukan untuk mendapatkan idea untuk penulisan anda.

Saya benarkan anda untuk copy blog saya tapi dengan syarat anda perlu berikan KREDIT kepada saya semula. Begitu juga dengan website lain yang anda ambil infonya sebagai menghargai hak penulis itu.

(9-1-3) Twitter, Instagram

Jika anda mempunyai akaun twitter mahupun instagram, anda boleh gunakan juga untuk share tentang product Shaklee.

Nota :

(1) Muat turun semua gambar product Shaklee daripada website Shaklee Malaysia di http://www.shaklee.com.my . Simpan di dalam 1 folder bagi memudahkan untuk anda gunakan dikemudian hari untuk membuat banner dan sebagainya. Paling bagus simpan di dalam Dropbox ( Application storage di alam maya)

(2) Muat turun software seperti PICASA, PhotoScape daripada internet untuk memudahkan anda membuat banner set atau edit gambar

(3) Pastikan anda letak LOGO Shaklee Independent Distributor di fanpage dan blog anda. (4) JANGAN letak gambar TRIAL PACK secara umum di fanpage / blog
(5) Anda hanya dibenarkan untuk mempamerkan
HARGA RETAIL sahaja.

 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.