Monday, March 27, 2023

Mengapa perlu B Complex untuk kurus? | Pengedar Shaklee Bukit Payong

B Complex perlu untuk kurus, tapi ramai yang tidak tahu.

B complex untuk kurus

Aktiviti kita akan mula menjadi masalah bila berat kita mula berlebihan. Berlaga peha, sakit lutut, susah duduk bersila biasa menjadi tanda berat kita ada masalah. 

Bila keadaan ini berlaku, memang ramai yang usaha mencari ubat kurus. Ada banyak aje ubat kurus hari ini yang ada dalam pasaran. Walaupun banyak syarikat pengeluar yang beri jaminan ia berkesan namun personalannya adakah ia selamat untuk jangka panjang?

Apa kata kita cuba pula vitamin yang memang baik untuk kesihatan. Lebih jelas mempunyai fungsi yang baik untuk badan.Mungkin ramai yang dah pernah dengar tentang minyak ikan seperti Omega dan Leciithin yang yang dikenali bagus untuk bakar lemak secara langsung menurunkan berat badan. 

Tapi tahukah kalian antara produk yang membantu kita kurus juga termasuklah vitamin B Complex?

Vitamin B kompleks memainkan peranan penting di dalam sistem metabolisme tubuh badan iaitu mengubah lemak, karbo dan protein menjadi sumber tenaga atau asid amino.

B complex untuk kurus

Saya suka B complex Shaklee kerana ia lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B.

  1. Thiamin (B-1),
  2. Riboflavin (B-2),
  3. Niacin (B-3),
  4. Pantothenic acid (B-5),
  5. Pyridoxine (B-6),
  6. Folic acid (B-9)
  7. Cobalamin (B-12)
  8. Biotin.

 

Kita dimomokkan B complex boleh menggemukkan kerana ia membuka selera makan kita. Namun selepas saya dah mengenali Shaklee lebih 10 tahun, saya rasa ia tidak seperti yang digembar gemburkan.

Apa yang boleh saya kongsikan adalah B complex perlu untuk kurus :

1. B12 adalah  faktor dalam metabolisme karbohaidrat

2.B1 penting untuk pecahan karbohaidrat dan membantu menukarkan glukos[ gula ringkas] dan karbohaidrat kepada tenaga.
Kekurangan vitamin B1 untuk akan menyebabkan glukos dan karbohaidrat hanya tersimpan dalam badan. Apabila ia berterusan, ia akan menjadi salah satu punca berat badan bertambah, kegemukkan dan hilang bentuk tubuh badan yang asal.

3.B6 sangat penting dan diperlukan untuk penukaran glikogen[ tenaga yang tersimpan ] kepada glukos[ gula dalam darah].

Maka pada saya secara peribadi vitamin B complex memang membantu dalam pembakaran glukos dan karbohaidrat menjadi tenaga. Pengambilan air sangat penting dalam membantu proses berjalan dengan lebih lancar.

Teringat zaman belajar kat sekolah dulu, kakak saya Master Norita sangat mementingkan pengambilan B complex dan Lecithin. Walaupun tujuan utama untuk fokus dan kuat daya ingatan dalam pembelajaran, namun secara langsung sangat membantu saya dapatkan berat yang ideal.

Jika anda berminat nak dapatkan Vitamin B compex untuk turunkan berat badan, boleh hubungi saya di 

 

FB : Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
Email : Irdinashaklee@gmail.com

WASAP : 60139993499 

 



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.