Wednesday, August 2, 2023

Shaklee Bukit Payong : CoQ Trol Plus dan kesihatan jantung.

Salah satu vitamin yang penting dan perlu untuk kesihatan jantung adalah

CoQ (Coenzyme Q10).


CoQ10 untuk jantung


CoQ (Coenzyme Q10), juga dikenali sebagai ubiquinone, adalah sebatian yang berlaku secara semula jadi di dalam badan dan memainkan peranan penting dalam penghasilan tenaga selular. 


 CoQ10 mempunyai peranan khas dalam menyokong kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular. 


Berikut adalah beberapa keperluan CoQ10 untuk jantung:

Pengeluaran tenaga: CoQ10 adalah sebahagian daripada rantaian pengangkutan elektron dalam mitokondria sel, yang memainkan peranan dalam menjana tenaga dalam bentuk ATP.


Jantung adalah organ yang memerlukan banyak tenaga untuk berfungsi dengan baik, dan CoQ10 membantu menyokong pengeluaran tenaga yang mencukupi untuk mengekalkan fungsi jantung yang optimum.


Antioksidan: CoQ10 berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel jantung daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Radikal bebas boleh menyebabkan tekanan oksidatif, yang boleh merosakkan struktur selular dan menjejaskan prestasi jantung. 


CoQ10 untuk jantung


CoQ10 membantu melawan radikal bebas dan melindungi jantung daripada kerosakan oksidatif.


Sokongan kesihatan saluran darah: CoQ10 telah dikaji untuk potensinya untuk meningkatkan kesihatan saluran darah. 


Salur darah yang sihat adalah penting untuk peredaran darah yang baik, dan CoQ10 boleh membantu mengekalkan integriti dan keanjalan salur darah.


Sokongan tekanan darah: Sesetengah penyelidikan mencadangkan bahawa CoQ10 boleh membantu menurunkan tekanan darah, yang merupakan faktor risiko penting untuk penyakit jantung seperti hipertensi.


Penggunaan dalam keadaan kardiovaskular tertentu: CoQ10 juga telah digunakan sebagai suplemen tambahan dalam beberapa keadaan kardiovaskular seperti kegagalan jantung kongestif dan sindrom metabolik, walaupun lebih banyak penyelidikan diperlukan untuk memahami sepenuhnya manfaatnya dalam keadaan ini.



Adalah penting untuk diingat bahawa walaupun CoQ10 mempunyai pelbagai potensi manfaat untuk jantung, ia tidak boleh digunakan sebagai pengganti rawatan perubatan yang ditetapkan oleh doktor anda. Sebelum menggunakan suplemen CoQ10 atau mana-mana suplemen lain, sentiasa berunding dengan profesional penjagaan kesihatan anda untuk menentukan dos yang betul dan sama ada ia sesuai untuk keadaan kesihatan anda.


CoQ10 dan kesihatan jantung

Alhamdulilah produk Shaklee juga mempunyai CoQ10 yang dikenali sebagai CoQ trol plus. 

1 biji mengandungi 100mg Coenzyme Q10 yang bagus untuk kesihatan jantung.


CoQ10 untuk jantung

Jika anda berminat nak dapatkan CoQ10 boleh la wasap saya di no telefon 013999-3499 atau WASAP SINI 

Jika berminat nak jadi ahli, boleh KLIK LINK EKSPRESS INI



 




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.