Saturday, August 26, 2023

Vitamin untuk Wanita

Kerana dirimu begitu berharga maka golongan wanita perlu tahu segala bentuk vitamin yang minima diambil untuk meneruskan kehidupan yang sihat. Merujuk artikel kakak saya 

Golongan wanita hari ini jika seorang surirumah, kehidupan tidak terbatas kepada kerja rumah seperti memasak atau mengemas rumah, namun aktiviti anak-anak kita yang penuh dengan jadual sekolah menyebabkan para ibu skop tanggungjawab dah menjadi lebih luas dan mencabar.

Mengapa wanita perlukan vitamin lebih dari para lelaki atau lebih khusus suami?

Vitamin untuk wanita
Vitamin untuk wanita


 
Kerana emosi wanita ini lebih fragile dan mudah berubah -ubah. Ditambah wanita dia ada masa menstrual setiap bulan. Maka lebih la perlukan vitamin untuk bantu badan kekal bertenaga.

Ada wanita masa datang bulan dia mengalami simpton seperti migraine, mood swing dan mudah pitam...ini la sangat ketara menunjukkan dia perlukan vitamin. Walaupun cukup makan 3 kali sehari tapi jika badan tidak mendapat zat yang secukupnya , dia akan lemah dan mudah jatuh sakit.

Apakah vitamin untuk wanita ini perlu di ambil setiap hari?

Multivitamin : Kita sedia maklum multivitamin ini mengandungi kesembua vitamin yang diperlukan oleh badan.m Dari A sampai Z biasanya terkandung dalam multivitamin. Shaklee mempunyai multivitamin yang dikenali sebagai Vita-lize. Ia mengandungi 25 jenis vitamin dan garam mineral yang diperlukan oleh badan.

Namun walaupun kita dah amal makan multivitamin, tak bermakna kita tak perlu amik vitamin lain.

Maka antara vitamin lain yang wanita perlukan adalah EPO, Omega 3 dan Kalsium.


Apakah yang ada pada EPO sehingga ia bagus untuk diambil oleh para wanita?

EPO kaya dengan gamma-linolenic acid (gamolenic acid atau ringkasnya GLA) dan cis-linoleic acid. Kegunaan EPO banyak bergantung kepada asid-asid ini. Ia melibatkan satu proses biochemical yang komplikated, tetapi cukuplah jika dikatakan bahawa pengambilan EPO akan memberikan kesan terhadap tahap prostaglandins di dalam badan. Prostaglandins inilah yang menyebabkan berlakunya kesan-kesan baik yang didapati oleh pengambil EPO.


Shaklee mempunyai Produk yang hampir sama iaitu GLA Complex.

GLA COMPLEX. GLA merupakan hasil kombinasi dari minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Sangat biasa dan sesuai di gunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, bagus sangat untuk skin texture, skin repair dan buat skin glowing.

Tidak boleh disangkal lagi, kebaikan Omega 3 Fish oil menjadi perbualan orang ramai. Ada yang mengambilnya untuk mencantikkan kullit dan ada juga untuk melindungi kesihatan jantung. Namun, disebabkan harganya juga agak tinggi mengikut jenis jenama yang ada di pasaran, ramai yang tidak membuat ‘pelaburan’ yang memberi manfaat tinggi ini!


Shaklee mempunyai produk yang dikenali sebagai Omega Guard. 

Omega guard adalah minyak ikan terbaik dunia kerana megandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu ESP, DHA, ALA dan lain lain lagi. Ia juga diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk dan tidak dihasilkan dari minyak hari ikan yang mengandungi toksik.

Vitamin terakhir yang penting untuk wanita adalah kalsium. 

Tahukah anda, antara fungsi kalsium dalam tubuh adalah untuk menguatkan tulang dan gigi daripada menjadi rapuh? Kepentingan kalsium ini seringkali diabaikan sehingga kita tidak sedar tulang mengalami osteoporosis.



Shaklee Ostematrix Membekalkan :


1) 1000mg (100% Pengambilan Harian) unsur Kalsium  daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
2) 400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
3) 400IU (100% Pengambilan Harian ) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.



Vitamin untuk wanita


Jika anda berminat nak dapatkan produk Shaklee boleh hubungi saya 013-9993499.

Jika berminat nak join menjadi Ahli Shaklee yang berdaftar, boleh terus ke link express ini. JOIN AHLI SHAKLEE







Pengedar Shaklee Ready Stock 

Bukit Payong

013-9993499


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas ulasan dan coretan anda.